Saturday, May 23, 2015

launch EXITING

Allicyn Henning and Dolf Pauw


For our own visual identity we wanted to show a certain position that is ever present in our other work. We wanted to find a way to create a visual identity that is both luxurious, minimalistic, modernistic and which even incorporates the ever present fun that's visible in what we make. We believe that this position helps create original design without pretence. Our company name ’EXITING’ (Exit, till seeing again) immediately sends you to a place where you drink a nice coffee and talk to family. A color feeling we wanted to enhance by the usage of red (yes, it's really red) in the design, while at the same time contradicting it in the coarseness of the bold capital spacing of our company name It's part of our philosophy that we never sell our customer something he or she doesn't need. We'd rather help them figuring out how to be as effective as possible in their wishes In our own visual identity we stick to that philosophy as close as possible. You know the drill, anywhere in your home are photobooks, videotapes and movies. Where you and family members are documented on. Twenty years ago capturing your life changed from analog to digital. We would like to help you to capture chronological all that old stuff. And record it on modern material so that your children and grandchildren can still enjoy it today. 

Voor onze eigen visuele identiteit willen we naar een vorm, wat altijd aanwezig in ons andere werk,  aan u tonen.  We willen een manier om een ​​visuele identiteit, die zowel  luxe, minimalistisch, modernistische en deze zelfs voorzien, van het altijd aanwezige plezier, wat zichtbaar is in wat we doen, maken en vinden. Wij zijn van mening dat deze positie helpt bij het creëren van oorspronke-lijke ontwerpen zonder pretentie. Ons bedrijf met de naam 'EXITING' (Exit, tot weerziens) stuurt je meteen naar een plek waar je een lekker kopje koffie gaat drinken om te praten met familie. Het kleurgevoel willen wij verbeteren door het gebruik van rood (ja, het is echt rood) in het ontwerp, terwijl tegelijkertijd, de grofheid van de gedurfde hoofdkapitalen, onze bedrijfsnaam doet uitstralen. 
Het is een onderdeel van onze filosofie dat we nooit onze klanten iets, wat hij of zij niet willen, te verkopen. 
We willen hen liever helpen uitzoeken hoe zo effectief mogelijk  hun wensen in onze eigen visuele identiteit is in te passen en we toch zo dicht mogelijk vasthouden aan die filosofie. U kent het wel, overal in huis bevinden zich fotoboeken, videobanden en filmpjes. Waar u en familieleden op gedocumenteerd staan. Twintig jaar geleden veranderde het vastleggen van uw leven van analoog naar digitaal. 
Wij willen u graag helpen al dat oude materiaal chronologisch vast te leggen op modern materiaal zodat uw kinderen en kleinkinderen ook vandaag nog kunnen genieten. 
LINK EXITING

No comments: